Sisältö

Rauhoita ihoasi auringolle altistumisen jälkeen

av_solaires_proteger_femme_enfant_plage_1x1 577x577

1. vaihe: Suojaa ihoasi auringolta.

Ei ole mitään järkeä hoitaa ihoasi auringonoton jälkeen, jos olet unohtanut tärkeimmän, eli ihon suojaamisen altistumisen aikana. Auringolle altistuminen ei ole koskaan riskitöntä, minkä vuoksi on tärkeää suojata iho vaatteilla ja korkean suojakertoimen aurinkovoiteella.  Suojautuminen on ainoa tapa ehkäistä auringon aiheuttamien vaurioiden ja ihon ikääntymisen riskejä, kuten auringonpolttamia, pigmenttiläiskiä ja jopa ihosyöpiä.

2. vaihe: Huuhtele iho hyvin.

Suolalla ja kloorilla on taipumus kuivattaa ihoa, joten on tärkeää huuhdella iho rannalta tai uima-altaalta tulon jälkeen, jotta kloorin, hiekan, suolan ja aurinkovoiteen jäämät saadaan iholta pois. Kosteutus alkaa suihkusta: jotta iho saa syvää kosteutusta ja ravintoa, peseydy mieluummin pH-neutraalilla erittäin täyteläisellä saippualla kuin ihoa kuorivalla saippualla. Muista myös huuhdella hiuksesi huolellisesti, jotta vältät hiusten ja päänahan kuivumisen ja päänahan ihottumat.

 

av_solaires_rincer_douche_femme_plage_1x1 473x473

AURINKO

Millainen after sun -tuote kannattaa valita auringonoton jälkeen?

Koostumus

Aivan kuten aurinkosuojan suhteen, myös after sun -tuote tulee valita ihotyyppisi ja mieltymyksiesi mukaan. Mitä yhteistä on aurinkovoiteella ja after sun -voiteella? Molemmat sisältävät antioksidanttisia ja tulehduksia ehkäiseviä ominaisuuksia, jotka lievittävät auringon vaikutuksia ihoon.

Ihotyyppi

After sun tulisi valita ihotyypin mukaan: herkkä, herkästi reagoiva vai rasvoittuva iho. Voit itse päättää mieltymystesi ja ihosi tarpeiden mukaan, millainen koostumus sopii sinulle parhaiten: öljy, maitomainen voide vai voide. Jos ihosi on vaurioitunut ja hilseilee, valitse täyteläinen voide, joka ravitsee ihoa syvästi. Jos iho on jo valmiiksi hyvin kosteutettu, maitomainen voide tai öljy voivat riittää.
 

 

YSTÄVÄLLISTÄ, ASIANTUNTEVAA NEUVONTAA

Muista nesteyttää myös sisältäpäin

Muista juoda, jotta pysyt virkeänä ja nesteytettynä auringonoton jälkeen. Juo vettä ja syö kylmiä keittoja tai gazpachoa sokeripitoisten juomien ja limonadien sijaan, sillä ne eivät todennäköisesti sammuta janoa. On suositeltavaa juoda keskimäärin 1,5 litraa vettä päivässä.

Ruoan merkitystä ihon hoidossa kesän jälkeen ei myöskään pidä aliarvioida. Tasapainoinen, runsaasti hedelmiä ja vihanneksia sisältävä ruokavalio tarjoaa keholle antioksidantteja, joita iho tarvitsee uudistuakseen.

Back to top